A Bács-Kiskun Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (BKMKIK) ágazati fórumot szervezett a napokban az „KRÉTA Duális modullal kapcsolatos jó gyakorlatok bemutatása a duális képzőknek és a szakképző intézményeknek” címmel.
A duális képzésben részt vevő vállalkozások és szakképző intézmények felől érkezett igény alapján a kamara szakképzési igazgatósága ismét megszervezte a KRÉTA Duális modul használatához kapcsolódó rendezvényét. A cél az volt, hogy mindkét fél megismerje, milyen feladatai, lehetőségei vannak a rendszerben, tisztában legyenek azzal, mi az, amit csak az iskola, csak a duális képzőhely rögzíthet.
A BKMKIK kecskeméti székházában a szakképző intézmények és a gyakorlati hátteret biztosító duális képzők munkatársai vettek részt az eseményen. A fórumon gyakorlati példákkal illusztrálva mutatta be a KRÉTA használatát Tóth Ágnes, a Kecskeméti SZC Kandó Kálmán Technikum szakmai igazgató-helyettese és Bajusznács Andor, a Phoenix Mecano Kecskemét Kft. képzőközpont vezetője.
A rendezvény második részében az Educational Development Informatikai Zrt. (EDUDEV Zrt.), a KRÉTA fejlesztője részéről Szabó László oktatási igazgató és Zelei Eszter terméktámogatási menedzser tartott bemutatót a szoftver alkalmazásáról.
Lapunknak a rendezvény előtt Szabó László elmondta, hogy a duális modul a KRÉTA rendszer speciális modulja. A KRÉTA alapvetően egy tanulmányi rendszer, amelyben a diákok, a szülők és a tanárok dolgoznak együtt. A duális modulba viszont a szakképzésben résztvevő cégek is bekapcsolódnak. A duális képzések folyamatainak a regisztrálásához ad jó alapot a KRÉTA rendszer. Az intézmények és a képzőhelyek részéről a közös munka nagy fokú együttműködést feltételez. A szakember elmondta: a legtöbb kérdés, amit kapnak, arra vezethető vissza, hogy a munkahelyeken tevékenykedő fiatalokra A munka törvénykönyve vonatkozik, viszont az oktatási intézményekben már az oktatási jogszabályok vonatkoznak a tanulókra.
Az országban több mint két éve működik a KRÉTA, mind a nagy multinacionális vállalatok, mind pedig a kis vállalkozások használják. Nagyon sok fórumon tartottak eddig előadást, így például hívták őket Debrecenbe, Zalaegerszegre és Szolnokra is.
Szabó László megjegyezte: az elmúlt két évben változtak a jogszabályok, amelyekhez alkalmazkodnia kellett a KRÉTA szereplőinek. Mindig lesznek változások és új feladatok, ugyanakkor a kamarai rendszerrel, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzés Hivatallal, a szakminisztériummal, a cégekkel és a szakképzési centrumokkal sikerült jó kapcsolatokat kialakítaniuk – mondta végül az EDUDEV Zrt. oktatási igazgatója.
A fórumon Bajusznács Andor, a Phoenix Mecano Kecskemét Kft. képzőközpont vezetője és Tóth Ágnes, a Kecskeméti SZC Kandó Kálmán Technikum szakmai igazgató-helyettese mutatta be azt a gyakorlatot a hallgatóság számára, amely a nagyvállalat, az iskola és a középiskola diákjainak szakmai együttműködését segíti elő.
Tóth Ágnes hangsúlyozta, hogy a duális partnerekkel nagyon szoros kapcsolatokat építettek ki a rendszer működése érdekében. Mint mondta, 1360 diákot képeznek, a cégek közül szoros kapcsolatot ápolnak a Phoenix Mecano Kecskemét Kft. képzőközpontjával. Elmondta, hogy az adminisztrátori rendszerben milyen adatokat kell felvinnie az iskolának, majd átadta a szót Bajusznács Andornak, aki szólt arról, hogy milyen kihívásokat jelent az órarend kialakítása, a jelenléti rendszer vezetése. Arról is beszámolt, hogy milyen módon érdemes értékelést vezetni. Ezt követően az EDUDEV Zrt. oktatási igazgatója, Szabó László és Zelei Eszter, az EDUDEV Zrt. terméktámogatási menedzsere tartottak ismertetőt a szakmai fórumon.