Vállalkozói életről első kézből

Negyedik éve rendez közös képzést a Neumann János Egyetem és a Bács-Kiskun Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara. Az idei szemeszterben 30 egyetemista jelentkezett a Kamara a vállalkozásokért című képzésre.


Népszerű a Bács-Kiskun Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (BKMKIK) és a Neumann János Egyetem által az idei szemeszterben újból meghirdetett Kamara a vállalkozásokért elnevezésű közös képzése. Negyedik éve teszi ezt a felsőoktatási intézmény és a vállalkozásokat képviselő vármegyei szervezet. A tantárgy népszerűségét jelzi az a tény is, hogy az idén 30 diák jelezte, hogy részt vesz az oktatáson.


A szeptember 19-i első foglalkozás előtt Sipos Zsolt, a BKMKIK titkára sajtótájékoztató keretében elmondta, hogy a magyar vállalkozások jelentős része komoly kihívás elé került. Az alapítóatyák, akik három évtizede gründolták a cégeiket, hamarosan nyugdíjba mennek. A generációváltás sok cég esetében időszerű, a kamara pedig segíteni akar ebben a helyzetben. A kamara a vállalkozók, a cégek önkormányzata. A BKMKIK pedig azt szeretné, ha a fiatalok közelebb kerülnének ahhoz a világhoz, amelyben a vállalkozások működnek.

A vállalkozói tudatosságot erősítjük bennünk azért, hogy alapítsanak olyan cégeket, amelyek a hazai gazdaságot erősítik. Az ifjúság megtanulja azt is, hogy a kapcsolati tőke nagyon értékes ebben a világban. A kamarai tagság széles köre rendelkezik egy olyan kapcsolati tőkével, amely rendkívül fontos a mai világban, mondta a titkár, majd így folytatta: az első kurzuson arra figyeltek az oktatók, hogy minél jobb üzleti tervet készítsenek a diákok. Komoly vállalkozásvezetőket vontunk be ebbe a képzési folyamatba mentorként. Most azonban inkább arra fektetjük a hangsúlyt, hogy komoly ötleteket dolgozzanak ki csoportban a fiatalok, amelyeket a szemeszter végén annak létjogosultsága alapján értékel majd a zsűri. Ha életképes az elképzelés, akkor a későbbiekben ezt meg is valósíthatják majd a diákok.

Sipos Zsolt elmondta, hogy az elmúlt időszakban a tantárgy presztízse megnövekedett. A kamarai tisztségviselők tájékoztatást kapnak a kurzusról, az eseményekről. Számukra is fontos, hogy részt vegyenek a tanári csoport munkájában, mert ez szakmai előrelépést jelent számukra. Egy-egy kamarai tag vállalkozó, aki órát tart, szívesen adja át a tudását az új generáció számára, a tapasztalatok szerint. Ez a pozitív szemlélet erős a kamarában - hangsúlyozta Sipos Zsolt titkár.

A témával kapcsolatban megszólaltattuk dr. Fülöp Tamás rektort is, aki részt vett a képzés megnyitóján. Megerősítette a BKMKIK titkárának gondolatait, miszerint igen népszerű a képzés. Hangsúlyozta, hogy a kurzusnak az a legfontosabb üzenete, hogy a hallgatók közvetlenül találkozhatnak a munkaerőpiaccal, megismerik azokat a kompetenciákat, azt a tudást is, amely a későbbi vállalkozóvá válásukat is segíti. Mivel 30-an választották a képzést, a tanárok is érzik, hogy jelentős az igény a szakmai információk elsajátítására. A hallgatók és az egyetem kapcsolata nem szakad meg a végzés után, ugyanis egy utánkövetési folyamat keretében a felsőoktatási intézmény monitorozza azt, hogy a diákok hol, milyen körülmények között építik a karrierjüket. Ezek alapján pedig képet alkot az egyetem, hogy mennyi és milyen tudást sikerült a képzés során alkalmazniuk a diákoknak. A tantárgy szabadon választott kredit pontokat hozó tárgy, amely úgy tűnik, hogy népszerű.


A sajtótájékoztató után kezdődött az első szeminárium, amelyen Sipos Zsolt mutatta be a BKMKIK működését, felépítését. Szólt arról, hogy a szervezeten belül létezik egy ifjúsági tagozat, ahová éppen az olyan huszonéveseket várják, mint akik most felvették ezt a szabadon választott tárgyat. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a tagság önkéntes, a BKMKIK a vállalkozások szervezete, amelyen keresztül a cégek különböző javaslatokat tesznek a gazdasági szabályozók javítása érdekében. Ezeket a vármegyei kamara eljuttatja a kormány elé, amelynek tagjai megtárgyalják és döntéseket hoznak. A titkár javasolta, hogy a hallgatók alaposan használják ki a kurzus adta lehetőségeket, mert ilyen oktatásért máshol komoly összegeket kérnek az előadók.


Sipos Zsolt után dr. Fülöp Tamás rektor kívánt jó munkát a diákoknak, majd bemutatták azt a két előadót, akikkel a jövőben gyakran találkoznak a fiatalok. Az egyikük Kristóf Péter, aki a Magyar Innovációs Szövetség helyettes elnöke, közgazdász, pénzügyi tanácsadó, a Stradamus Zrt. munkatársa.  A startapok és a kisvállalkozások indításában fog tanácsokat adni, illetve a vállalkozási szemlélet kialakítását segíti elő kollégájával, a kecskeméti Zahorecz Balázzsal, aki Londonban vezet egy ügynökséget.


Belehallgattunk az első szemináriumba, ahol egyebek mellett a két előadó arról beszélt, hogy nagyon fontos egy-egy startup vállalkozás esetén a jó ötlet, de van egy másik szempont, ami legalább ilyen fontos: el kell tudni adni a jó ötletet. Kristóf Péter elmondta: a világ egyik legértékesebb és legismertebb cége a Google. Azok a fiatalok, akik ennek a kitalálói, beindítói voltak, maguk is keresték a szponzorokat. A kérdés úgy hangzott az egyetemisták felé, hogy becsüljék meg, hány meghallgatáson mutatták be a világ talán legjobb internetes keresőjének a koncepcióját 1997-ben. Állítólag 350 cégnél kopogtattak. A történet szerint a Google cég részvényeinek 10 százalékát ajánlották fel annak, aki legalább 100 ezer dollárral száll be az üzletbe. Volt olyan, aki rendelkezett ennyi pénzzel, támogatta az ötletet, és mára dúsgazdag lett.


demjan sandor logo

Rendezvénynaptár

Május 2025
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Kamarai Videók

Csaladbarat hely vedjegy szolgaltato hely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

Csaladbarat hely vedjegy munkahely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

logo

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

MVP logo GINOP2

MVP logo GINOP2