A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. és az Enterprise Europe Network a Külpiaci lehetőségek a Közép-Európai régióban című roadshow kecskeméti állomásán Szlovákia, Ausztria, Szerbia, valamint Románia üzleti környezetével és lehetőségeivel ismerkedhettek meg a résztvevők. Az üzleti fórum keretében a B2B találkozókkal a szervezők lehetőséget biztosítottak a külpiacon dolgozó kollégákkal folytatott négyszemközti konzultációra, személyre szabott tanácsadásra.

Sipos Zsolt, a köztestület titkára köszöntőjében kiemelte: a kamara a kezdetektől évente több alkalommal szervez relációs találkozókat. A mostani konferenciasorozat kecskeméti programja is a lehető leggyakorlatiasabb módon adott gazdasági, üzleti és jogi információkat az érdeklődő vállalkozóknak, akik megismerkedhettek a különböző elérhető exportfinanszírozási lehetőségekkel, a Kereskedőház szolgáltatási portfóliójával, illetve a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. vállalkozásfejlesztési programjaival.
Az összesen hat helyszínre ellátogató konferenciasorozat első három, októberi állomásán – Győr, Székesfehérvár és Eger – a mintegy 100 résztvevő átfogó tájékoztatást kapott az osztrák, a szlovák és a lengyel piac potenciális üzleti lehetőségeiről, az exportfolyamatok során felmerülő lehetséges kihívásokról és azokra adható válaszokról, valamint az MNKH széleskörű szolgáltatási portfóliójáról.
A tavalyi sikerekre, illetve az idei konferencia első állomásain tapasztalt érdeklődésre való tekintettel a Kereskedőház novemberben további három helyszínen is szervez fórumot. Kecskemét után Szegeden és Budapesten is. Az itteni előadások fókuszában Szlovákia, Ausztria, Szerbia és Románia áll. A magyar cégek külpiacra lépését ösztönző konferencia-sorozat sikerét és létjogosultságát kiválóan példázza, hogy a konferenciákra előzetesen több mint 120 vállalkozó regisztrált.
„Tekintettel arra, hogy a kezdő exportőrök jellemzően a környező államok irányába teszik meg az első lépéseket, nagy hangsúlyt helyezünk a velünk határos országokban rejlő üzleti és exportlehetőségek bemutatására. Az exportsikerek eléréséhez azonban a célpiac ismerete mellett a személyes kapcsolatrendszer is nélkülözhetetlen. Ennek jegyében kiépítettük 22 képviseletből álló irodahálózatunkat a régióban, valamint elérhetővé tettük képzési és szolgáltatási portfóliónkat is a határon túli magyar vállalkozók számára, többek között a nemzetközi partnerkeresést és közvetítést, üzletember találkozók és szakmai fórumok szervezését, kiállításokon és vásárokon való részvétel biztosítását, vagy éppen a pályázatokkal kapcsolatos tanácsadást”- fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
A szakmai előadásokat követően az MNKH minden alkalommal lehetőséget biztosít a résztvevők számára üzleti tárgyalások lefolytatására, valamint a külpiaci tanácsadókkal történő személyes konzultációra, cégre szabott tanácsadásra.


Rendezvénynaptár

November 2017
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Kamarai Videók

Legolvasottabbak

Új Széchenyi terv - banner

Intelligent Energy EU - logó

tamop234

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó