Innovatív magyar kezdeményezések a környezettudatos életmódért

Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint a bolygónkon előállított összes élelmiszer mintegy egyharmada kárba vész vagy hulladékká válik az élelmiszer-ellátási lánc valamely pontján. Az EU-ban évente több mint 59 millió tonna, azaz egy főre vetítve 132 kg élelmiszer megy veszendőbe.

Az EU és tagországai elkötelezték magukat az ENSZ azon fenntartható fejlődési célja mellett, amely szerint 2030-ig a felére kell csökkenteni az egy főre jutó globális élelmiszer-hulladékot a kiskereskedelem és a fogyasztók szintjén, valamint csökkenteni kell az élelmiszer-veszteséget a termelési és ellátási láncok mentén.

Tudatos vásárlással, az ételmaradékok kreatív felhasználásával és a komposztálás bevezetésével mindannyian tehetünk a probléma mérsékléséért, így hozzájárulhatunk a fenntarthatósághoz, mely célokhoz sikeres magyar fejlesztések is hozzájárulhatnak.

Egyik ilyen kezdeményezés a Munch, amely kedvezményes áron kínál éttermekből, pékségekből és boltokból megmaradt, de még fogyasztható élelmiszereket, ezzel csökkentve az élelmiszerpazarlást. Az applikáción keresztül a felhasználók meglepetéscsomagokat vásárolhatnak, amelyekkel nemcsak pénzt spórolhatnak, hanem a fenntarthatóságért is tehetnek. A Munch nemcsak egy alkalmazás, hanem egy olyan kezdeményezés, aminek segítségével a vállalkozók és a tudatos fogyasztók közösen tehetnek egy zöldebb jövőért.

Az irodai hulladéknak az 1/3-a komposztálható, és fenntartható módon kell kezelni a Net ZERO célok eléréséhez. A Compocity startup Compobot megoldása egy innovatív, automatizált komposztáló rendszer, amely irodákban és közösségi terekben segít az élelmiszer-hulladék fenntartható feldolgozásában. A kompakt és felhasználóbarát eszköz nyomon követi a komposztálás folyamatát, és jutalmazza a felhasználókat a környezettudatos magatartásért.

Azonban nem csak az élelmiszerpazarlás mérséklése járul hozzá a környezettudatos életmódhoz. Éppen ezért a Pannonhalmi Főapátság a Húsvétig tartó nagyböjti időszak mottójának a ZÖLD BÖJT-öt választotta. A mottó a teremtésvédelem és a környezettudatos életmód iránti elhivatottságát ötvözi a nagyböjti időszak spirituális hagyományaival. Alapját az az elgondolás adta, hogy a böjt nemcsak testi-lelki megújulást jelenthet, hanem lehetőséget is ad a környezeti felelősségvállalás, a teremtett világ megőrzésének elősegítésére.


demjan sandor logo

Rendezvénynaptár

Április 2025
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Kamarai Videók

Csaladbarat hely vedjegy szolgaltato hely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

Csaladbarat hely vedjegy munkahely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

logo

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

MVP logo GINOP2

MVP logo GINOP2