1. 68 pályázattal indul a GINOP
Az utolsó elvi akadály is elhárult a GINOP pályázatainak elindítása elől, mert a GINOP végrehajtását felügyelő Monitoring Bizottság meghozta a szükséges végső döntéseket.
A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) pályázatainak meghirdetéséhez szükséges utolsó feltételt teljesítve a GINOP végrehajtását felügyelő Monitoring Bizottság meghozta a szükséges végső döntéseket szerdai ülésén.
A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programot februárban fogadta el az Európai Bizottság. Az operatív program elfogadását követően három hónapon belül kell, hogy a Monitoring Bizottság felálljon, amely a mai napon ülésezett először, legutolsó állomásként a pályázatok meghirdetését megelőzően. A bizottsági ülés legfontosabb feladata ezúttal az volt, hogy elfogadja a működéséhez szükséges ügyrendet, illetve megvitassa és jóváhagyja a program Irányító Hatósága által a szakpolitikai felelősök bevonásával kialakított kiválasztási szempontrendszert és eljárásrendet.
A GINOP keretében az idén 68 pályázati felhívást tesz közzé 830 milliárd forint összegben a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Minden idők legnagyobb gazdaságélénkítő programjának keretében, a 2014-2020-as uniós fejlesztési időszakban a gazdaságfejlesztési operatív programban több mint 2730 milliárd forint uniós támogatási forrás érhető el a gazdasági szereplők számára.
A 10 magyar operatív program mindegyike külön Monitoring Bizottsággal rendelkezik, amely az Operatív Program legfelsőbb szintű koordinációs és stratégiai döntéshozó testülete. A Bizottság a társadalmi és szociális partnerek, a regionális fejlesztési ügynökségek, több ellenőrző szervezet, az Európai Bizottság, valamint az érintett kormányzati szervek képviselőiből áll.
A GINOP Monitoring Bizottság ülésein konzultál és megvizsgálja az operatív program végrehajtását és a célkitűzések elérésének előrehaladását, a nagyprojektek végrehajtását, az esélyegyenlőségi szempontok és a fenntartható fejlődést szolgáló végrehajtási szempontok érvényesítését, valamint a közös cselekvési tervek végrehajtását.
Alapvető feladata a finanszírozott projektek kiválasztásához használt módszereket és kritériumok jóváhagyása, valamint a bizottság fogadja el az éves végrehajtási és záró végrehajtási jelentéseket, az operatív programok értékelési tervét és kommunikációs stratégiáját, valamint dönt az irányító hatóság által az operatív program módosítására tett javaslatokról is.
A GINOP Monitoring Bizottság évente két rendes ülés tart, a következő ősszel lesz.
Forrás: piacesprofit.hu
|
2. Van NET bárhol - Kamarai tagoknak kedvezménnyel
Egyre több olyan kötelezettsége van a vállalkozásoknak, amelyekhez netkapcsolatra van szükség a helyszínen. A vonalas és mobil internet szolgáltatások nem biztosítanak 100%-os területi lefedettséget. A probléma megoldásához létezik megoldás, műholdas, kétirányú adatátvitelre alkalmas internet szolgáltatás formájában.
Az önkéntes kereskedelmi és iparkamarai tagvállalkozások 10% kedvezménnyel vehetik igénybe a szolgáltatatást, a tagság igazolásához szükséges az illetékes kereskedelmi és iparkamara által kiállított tagsági igazolás. További információ olvasható a szolgáltatásról a www.vannet.hu címen, valamint egy internetes gyűjtő felületen.

3. III. Bácskai Nap Baján!
A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Bajai Képviselete ezúton tisztelettel meghívja Önt, családtagjait és munkatársait 2015. május 16-ra (szombat) 10.00-14.00-ig Baján tartandó III. BÁCSKAI-NAP elnevezésű rendezvényére, ahol kiváló bácskai termékek kóstolására is lehetőség lesz, és kiosztásra kerülnek a Kiváló Bácskai Termékdíjak is. A rendezvény helyszíne: Bácskai Kultúrpalota (Baja, Szentháromság tér 3.) A részletes meghívót a mellékletben találhatják meg.
Kérjük, látogassanak el hozzánk, kóstolják meg a térség kiváló termékeit, ismerkedjenek meg az előállítókkal és nézzék meg fellépőink műsorát! Megtisztelő részvételükre feltétlenül számítunk!


|
4. Fotópályázat - "A munka világa VI."
A fotópályázat célja az országban tevékenykedő kereskedők, ipari vállalkozások, szolgáltatók, kézművesek tevékenységének, termékeiknek művészi módon való megjelenítése. Ez magába foglalja a cégek mindennapi életének, az ott folyó munkafolyamatoknak a bemutatását.
Célunk ráirányítani a figyelmet a vállalkozások értékteremtő-, munkaadói tevékenységére.
Nevezési feltételek, a http://www.bkmkik.hu/index.php/hu/palyazatok/aktualis-palyazatok/1279-fotopalyazat-a-munka-vilaga-vi.html oldalon található felhívásban olvashatóak.

5. SZKTV eredmények
A 2015. évi Szakma Kiváló Tanulója Országos Versenyen megyénkből induló tanulók közül az alábbiak értek el kimagasló eredményt:
- 1.Fodrász: Kertész Brigitta Kiskunfélegyházi Középiskola, Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium, Kiskunfélegyháza
- 2.Burkoló:Faragó Zoltán Béla Kecskeméti Műszaki Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium Gáspár András Szakközépiskola és Szakiskolája, Kecskemét
- 3.Gépi forgácsoló: Szabó Ferenc KT Általános Iskola és Középiskola, Wattay Középiskola és Szakiskolája, Kiskőrös
- 4.Kereskedő: Nagy Tamás Kecskeméti Lestár Péter Szakközépiskola és Szakiskola, Kecskemét
- 5.Kereskedő: Bild Ágoston Kecskeméti Lestár Péter Szakközépiskola és Szakiskola, Kecskemét
- 6.Kereskedő: Zámbó Ferenc Kálmán Kecskeméti Lestár Péter Szakközépiskola és Szakiskola, Kecskemét
- 7.Pincér: Deák Patrik Sebastian Kossuth Zsuzsanna Humán és Kereskedelmi Szakközépiskola Szakiskola, Kalocsa
- 8.Szerkezetlakatos: Csóti Márió Kalocsai Dózsa György Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Kalocsa
- 9.Szerszámkészítő: Dolgos Bálint Kecskeméti Műszaki Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium Gáspár András Szakközépiskola és Szakiskolája, Kecskemét
- 10.Villanyszerelő: Tikviczki Attila Kiskunhalasi Vári Szabó István Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Kiskunhalas
-

-
6. Ellenőrizhető a dolgozó bejelentése
Komoly hátrány érheti azokat, akiket munkáltatójuk „feketén”, azaz bejelentés nélkül alkalmaz. A következmények érinthetik a nyugdíjat, a táppénzt, az egyéb ellátásokat, és például a hitelfelvételhez szükséges jövedelemigazolást is.
A munkavállalás előtt célszerű a leendő foglalkoztatót ellenőrizni a NAV honlapján (www.nav.gov.hu/nav/adatbazisok), ahol az adatbázisok tartalmazzák a hátralékos, a felfüggesztett, a be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztató gazdálkodókat, amelyeknél kockázatos lehet a munkavállalás.
Munkaviszony esetében ragaszkodni kell az írásban megkötött – minimum az alapbért és a munkakört tartalmazó – munkaszerződéshez, amelyből egy példány a munkavállalóé. Alkalmi munka, idénymunka esetében nem kötelező az írásbeli szerződés, és bár az így alkalmazottak társadalombiztosítási szempontból még nem biztosítottak, de – a háztartási munkát vállalók kivételével – nyugellátás, munkahelyi baleset esetén egészségügyi ellátás, valamint munkanélküli ellátás nekik is jár. Az ilyen, egyszerűsített foglalkoztatású munkavállalóknak – amennyiben egyéb jogcímen egészségügyi ellátásra nem jogosultak – saját maguknak kell egészségügyi szolgáltatási járulékot fizetniük a NAV-nál.
A munkáltatóknak kötelességük igazolást adni a munkavállaló számára a szabályos bejelentésről. A bejelentést követő napon automatikusan, de ha a dolgozó kéri, bármikor meg kell kapnia a dokumentumot, amely tartalmazza a bejelentésben közölt adatokat és a bejelentés teljesítésének időpontját.
Amennyiben valakinek kétségei vannak, a lakóhelye szerinti adóigazgatóság ügyfélszolgálatán vagy az Ügyfélkapu segítségével meggyőződhet arról, hogy bejelentették-e. Ha úgy tűnik, hogy nem szabályosan foglalkoztatják, és ezt munkahelyén nem sikerül tisztázni, a munkaviszony létesítésével, megszűnésével, megszüntetésével, munkabérrel, munkaidővel, rendkívüli munkavégzéssel kapcsolatban az illetékes Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szervének Munkaügyi Felügyelőségéhez fordulhat.
További részletek a NAV honlapján olvashatóak az alábbi linken: http://www.nav.gov.hu/nav/ado/jarulek/Talaltam_munkat__mire20150403.html
Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-alföldi Regionális Adó Főigazgatósága

7. Pályázati infonapok vállalkozók számára
-
A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat, a JÓTANÁCSADÓ Pályázatkészítési, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. és a HBF Hungaricum Kft. szervezésében a Kamara székházában, illetve területi kirendeltségein.
-
Meghívott előadó: a Nemzetgazdasági Minisztérium Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság vezető munkatársa.
Az információs napokon a pályázati lehetőségek és teendők praktikus tudnivalóiról tartanak előadásokat a felkért tanácsadók, akikkel helyi konzultációra is lehetőség nyílik a megjelenő kiírásokról.
Helyszínek és időpontok: Kecskemét: május 20. (szerda) 9:00-11:00 óra Kiskunhalas: május 20. 14:00-16:00 óra Kalocsa: május 27. (szerda) 9:00-11:00 óra Baja: május 27. 14:00-16:00 óra
A rendezvényekkel kapcsolatos további információk (pontos helyszínek, előadók stb.) oldalunkon folyamatosan frissítésre kerülnek.
A regisztrált jelentkezőknek e-mailben naprakészen megküldjük.
JELENTKEZÉS
|
|