Vám, logisztika, külkereskedelem - minden, amit a sikeres üzlethez tudni kell - 2025.11.06., 2025.11.13.

A Bács-Kiskun Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara tisztelettel meghívja Önt egy kétnapos, hiánypótló szakmai eseményre, amely átfogó képet ad a külkereskedelem és vámügyintézés területéről, segít megalapozni a szükséges ismereteket, és gyakorlatorientált válaszokat kínál a legfontosabb kihívásokra.


Kinek érdemes részt venni?

Az esemény kifejezetten azon vállalkozások számára hasznos, amelyek export-import ügyletekkel foglalkoznak, vagy tervezik ezek bevezetését, de még nincs dedikált vámügyintézőjük, illetve ahol a forgalom mértéke nem teszi indokolttá speditőr bevonását. A program gyakorlatorientált megközelítése révén a résztvevők konkrét, azonnal alkalmazható tudást kapnak.


2025. november 6. 

Előadó: Váradi Mihály, LKL Hungary Kft.

09:00 – 10:00

„Az Európai Unió Vámuniós Rendszere – Egység a határokon túl”

10:00 – 10:15

Szünet

10:15 – 11:15

 „Az Európai Unió Vámeljárásai – Rendszer, szabályok, gyakorlat”

11:15 – 11:45

Szendvicsebéd

11:45 – 12:45

„Áruazonosítás és eredet – Kulcskérdések az uniós vámeljárásokban”

12:45 – 13:00

Szünet

13:00 – 14:00

„Vámhatósági engedélyek és az AEO státusz – Bizalom, előny, felelősség”


Az előadások során többek között az alábbi témaköröket járjuk körbe:

  • Az EU vámuniós működése és jogi háttere
  • Vámjogszabályok (uniós és nemzeti), a jogszabályi hierarchia
  • Ügyfélregisztráció (EORI)
  • Vámeljárások, árunyilatkozatok, behozatali és kiviteli alakiságok
  • Árubesorolás (TARIC), antidömping, vámok, korlátozások
  • Áruk származása – preferenciális és nem preferenciális származás
  • Vámhatósági engedélyek, engedélyezett gazdálkodók, szankciók


2025. november 13.

Előadók: Lengyel Beáta és dr. Sábián Zsolt

08:30 – 10:30

„A disztribúció titkos fegyverei” – Hogyan mozgassuk hatékonyan az árut? + konzultáció
(Lengyel Beáta)

10:30 – 10:45

Szünet

10:45 – 12:45

„Logisztikai buktatók és megoldások” – Hogyan védd a céged? + konzultáció
(Lengyel Beáta)

12:45 – 13:15

Ebéd

13:15 – 15:15

„Vám, avagy kéz a külkereskedelem ütőerén” – Az importeljárások pénzügyi oldala, vámok és fizetési kötelezettségek. A fiskális szerepen túl: korlátozó és tiltó rendelkezések sokasága. + konzultáció
(dr. Sábián Zsolt)

15:15 – 15:30

Szünet

15:30 – 16:30

„Vámeljárások útvesztői: lehetőségek és kihívások” – Vámérték-megállapítás, Incoterms 2020, áruosztályozás, származás, engedélyezés + konzultáció
(dr. Sábián Zsolt)

 

A program kiváló lehetőség arra, hogy vállalkozása naprakész ismereteket szerezzen a külkereskedelem és a vámügyintézés területén, és közvetlen konzultációs lehetőséget biztosítson a téma szakértőivel.


A rendezvényen a részvétel térítésmentes.

A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében tudjuk befogadni. A tájékoztatókra külön-külön is lehet jelentkezni.

Részvételi szándékát kérjük az alábbi linken jelezze 2025. október 31-ig. További információ Tóth Anitától kérhető a 76/501-508-as telefonszámon, vagy a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen.

REGISZTRÁCIÓ

Várjuk Önt és kollégáit szeretettel a szakmai napokon!

A rendezvény a Vállalkozásfejlesztési Program része, amely a Nemzetgazdasági Minisztérium NGM_SZERZ/173/3/2024 sz. projektjének támogatásából valósul meg.

Mellékletek:
Download this file (Meghívó_1106_13.pdf)Meghívó_1106_13.pdf