Elkészült a mederzárás az új Duna-hídon, létrejött a kapcsolat a paksi és a kalocsai part között

A Duna Aszfalt által kivitelezett projektben 2024. január 26-án lényegében előállt az a végleges statikai váz, amely az átadást követően legalább 100 évig átkelőként fog szolgálni a folyam felett.

 

Fontos pillanathoz érkezett a Paks és Kalocsa térségében a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében létrejövő új Duna-híd építési projektje. Lapunk értesülése szerint január 26-án megtörtént a közel 1 kilométeres, három részből (két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból) álló műtárgy mederhídján az utolsó MM20 jelű elem pályalemez betonozása.

Folytonossá vált a pályalemez

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában épülő hídon a balparti ártéri híd, majd a jobbparti ártéri híd szerkezetének betolását követően a középső elemet képező mederhíd is bezárult, így egybefüggővé vált a pályalemez.

„Ezzel a mai napon ténylegesen létrejött a kapcsolat a Duna bal- és jobb partja között a Kalocsa-Paks Duna-híd által” – olvasható a lapunknak eljuttatott beszámolóban.

Az összegzés azzal érzékeltette a pénteki esemény jelentőségét, hogy ezáltal lényegében előállt a végleges statikai váz, amely az átadást követően - figyelembe véve a hídszerkezetek tervezési élettartamát - legalább 100 évig átkelőként fog szolgálni a Duna folyam felett.

Ezek a feladatok várnak még a kivitelezőkre

A munkálatok ugyanakkor még korántsem fejeződtek be: most kezdődik meg a híd felöltöztetése. Ennek során megtörténik a szerkezeteket védő bevonatrendszerek felvitele, felkerülnek a korlátok és a csapadékvíz-elvezető rendszerelemek, kiépítésre kerül a híd állapotát figyelő hídmonitoring rendszer.

Az ütemtervnek megfelelően a híd műszaki átadására tavasz végén kerül sor, az ezt követő hatósági forgalomba helyezési eljárás után adják át az átkelőt.

Az összegzés zárásként emlékeztetett, a munkaterület 2021-ben történt átadása óta

- 2222 méternyi 1,5 méter átmérőjű cölöpöt fúrtak le a híd alapozásaként,
- 28.000 m3 betont dolgoztak be a hídba,
- 5.000 tonnát meghaladó tömegű acélszerkezetet gyártottak és építettek be, amely több, mint 40 km minősített hegesztett varratot jelent,
- 418 km hosszúságban szereltek be extradosed és belső feszítő kábeleket,
- 82.300 tonna vízépítési követ építettek be folyószabályozásként és pillérvédelemként.

Képgaléria a Magyar Építők cikkében tekinthető meg.

 

Forrás és kép: magyarepitok.hu

 

A Magyar Építők videón is megörökítette, ahogy létrejön a kapcsolat a Duna bal és jobb partja között a Kalocsa-Paks Duna-híd által.

 


Rendezvénynaptár

Április 2024
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kamarai Videók

Csaladbarat hely vedjegy szolgaltato hely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

Csaladbarat hely vedjegy munkahely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

logo

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

MVP logo GINOP2

MVP logo GINOP2