A  Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamarát kérte fel a Neumann János Egyetem, hogy vállalkozók és szakértők bevonásával értékelje az egyetem hallgatói által a városmarketing, illetve a helyi gazdaságfejlesztés témakörben készített prezentációkat. A május 27-én megrendezett szakmai program egyben zárása is volt az egyetemi Városmarketing kurzusnak.

 

Orosziné Varga Zelma, a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kereskedelemfejlesztési és kommunikációs vezetője, mint a rendezvény szakmai koordinátora és moderátora mutatta be a bírálatban résztvevőket: Gaál Józsefet, a kamara elnökét, aki gazdaságfejlesztésért is felelős alpolgármestere Kecskemétnek, Prof. Dr. Piskóti István egyetemi tanárt, a Marketing és Turizmus Intézet igazgatóját, Juszkó Anitát, a Four Points by Sheraton Kecskemét igazgatóját, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége Dél-alföldi Régiójának vezetőjét, Végh Tamást, a bajai T.E.T.T. Mérnökiroda Kft. ügyvezetőjét, valamint Kurenkov Vjacseszlávot, a  Kecskeméti Városfejlesztő Kft. településfejlesztési szakértőjét.

Gaál József kamarai elnök köszöntőjében kiemelte: a Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi Karával való példaértékű együttműködés jegyében, májusban már a második kurzusa zárult le a Kamara a vállalkozásokért elnevezésű exkluzív tárgynak. Az egyetemisták az egységes üzleti terveket ugyancsak a kamara székházában prezentálták szakértő zsűri előtt.

A Városmarketing kurzus hallgatói négy csoportban dolgoztak fel egy-egy témát.

Az első csoport tagjai Kecskemétet és Baját, a két megyei jogú várost hasonlították össze. A városmarketing tevékenységek működését elemezték, majd javaslatot tettek azok fejlesztésére.
A soron következő előadók a kecskeméti identitást erősítő javaslataikat bontották ki prezentációjukban. Arra is választ kerestek, hogy milyen belső marketing programmal, eszközökkel növelhető a város lakosságának és vállalkozásainak az elégedettsége.
A hallgatók egy másik csoportja Kecskemét – Székesfehérvár összehasonlításában értékelte a települések marketing-kommunikációs tevékenységét, annak különösen is az online térben, a közösségi médiában való megjelenését.
Az utolsó prezentációban Bugac elemzésére vállalkoztak a hallgatók. Azt vizsgálták, hogy miként tehető vonzóbbá a település a turisztikai piacon.

Az egyenként maximum 20 perces prezentációkat követően több értékelési szempont alapján bontották ki véleményüket a bírálók, és interaktív formában gondolkodtak tovább az egyetemistákkal közösen.

Az innovációs törekvések jegyében született meg például a VIV, azaz a Város, Ifjúság, Vállalkozások csomag ötlete, a BÁCSatangoló, vagy éppen a Helyi Vállalkozások Éjszakája programok. A pezsgő gondolatcserék után a Magyar Marketing Szövetség Városmarketing Gyémánt programja, valamint Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara oklevéllel és jutalommal díjazta mindegyik hallgató értékes munkáját.


Rendezvénynaptár

August 2022
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Csaladbarat hely vedjegy szolgaltato hely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

Csaladbarat hely vedjegy munkahely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

Kamarai Videók

Várható események

Új Széchenyi terv - banner

logo

Intelligent Energy EU - logó

tamop234

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

MVP logo GINOP2

web banner 650x650

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó