Közel egy év múlva elkészülhet a Kalocsa-Paks Duna-híd

Újabb jelentős állomásához érkezett a hídépítés. Hamarosan négy zsaluzókocsi dolgozik majd azon az épülő Kalocsa-Paks Duna-hídnál, hogy a két part közötti teljes összeköttetés létrejöjjön 2023 végére – tájékoztatja a szakmát és a szélesebb nyilvánosságot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a honlapján.

Mint emlékezetes, Font Sándor országgyűlési képviselő a Viterra Növényolajgyártó foktői telephelybővítésének avatóünnepségén, 2022. október 20-án kijelentette: a Duna jobb és bal partját összekötő híd 2023. végére, illetve 2024. közepére elkészül.

Amint arról a Kalocsa-Paks Duna-híd alapkőletételéről 2021. június 10-én írt cikkünkben beszámoltunk, a Kalocsa-Paks Duna-híd kivitelezése tavaly február óta zajlik. A bal ártéri hídszerkezet (kalocsai oldal) a szeptember végén végrehajtott utolsó tolási fázissal a végleges helyére került. A jobb ártéri hídszerkezet (paksi oldal) szerelése folyamatosan zajlik. A műszaki készültség itt jelenleg 30%-on áll – írja a NIF Zrt. a honlapján.

A 440 méter hosszú mederhíd alépítményei elkészültek, és ezzel újabb jelentős mérföldkövéhez érkezett a beruházás.

A kalocsai hídág indítózöm szilárdulását követően beemelték a zsaluzókocsikat a keleti (kalocsai) oldali mederpillérre. A művelethez szükséges 4 zsaluzókocsi (mindkét mederpillérhez 2-2 darab) részegységei 6 országból érkeztek, az egyedi konstrukciót Magyarországon szerelték össze a szakemberek. Az emelésüket a Clark Ádám úszódaru segítségével egynapos hajózási zárlat mellett hajtották végre, és ugyanígy fog megtörténni a másik mederpillér vonatkozásában is, körülbelül 3-4 hét múlva.

A zsaluzókocsi egy bonyolult gépészettel rendelkező segédszerkezet, mely lehetővé teszi a mederhíd főtartóinak a szabad szerelését. 5 méterenként, úgynevezett zömönként halad előre. Egy zöm 14 nap leforgása alatt készül el. Mint írják, a műveletet tehát a Duna felett minden különösebb alátámasztás nélkül hajtják végre, így a kivitelezés teljes ideje alatt a nemzetközi hajózási útvonal zavartalanul üzemel.

A szabad szerelés munkafázist követően, a zárózömök betonozása után a zsaluzókocsikat szétbontják, és tulajdonképpen ekkor jön létre a két part közötti teljes összeköttetés a bal és jobb ártéri híddal együtt.

Miután a híd főtartó szerkezete elkészült, megkezdődhet a hídtartozékok szerelése, valamint a befejező folyamatok kivitelezése.

 

Forrás: NIF Zrt. / kalohirek.hu


Rendezvénynaptár

January 2023
M T W T F S S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Kamarai Videók

Csaladbarat hely vedjegy szolgaltato hely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

Csaladbarat hely vedjegy munkahely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

Új Széchenyi terv - banner

logo

Intelligent Energy EU - logó

tamop234

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

MVP logo GINOP2

MVP logo GINOP2