Jelenleg négy-öt híd- és négy-öt útépítő cég dolgozik a Kalocsa-Paks Duna-hídon - Szekszárdi mérnök vezetésével épül az átkelő

A Kalocsa-Paks Duna-híd építésének munkaterületén pillanatnyilag a Bács-Kiskun megyei oldalon van nagyobb nyüzsgés. Itt már jelentős töltésépítési munkák folynak, betonozás, vasbetonszerkezet-építés, vízépítés, mederkotrás, cölöpözés, pilléralapozás-előkészítés. Egyelőre 4-5 hidas és 4-5 útépítési alvállalkozó mozog a területen. Érdekesség, hogy szekszárdi mérnök a Kalocsa-Paks Duna-híd kivitelezésének projektvezetője. Tóth Tamás számára egy életre szóló élmény lesz, hogy a szülőhelye közelében építhet egy ilyen impozáns létesítményt. Ugyanakkor a hídépítésnek Bács-Kiskun megyei szála is van, tudniillik Tóth Tamás főnöke, Sereg Tamás pedig Bács-Kiskun megyei kötődésű, dusnoki származású –írja teol.hu.

– A paksi Duna-híd mellett két most épülő Tisza-híd (a szolnoki és a tiszaugi) generálkivitelezését is az ön cége nyerte el. Kérem, ismertesse, hogy hol, mi a személyes szerepe, feladata.
– A Tisza-hidaknál felelős műszaki vezetőként dolgozom – mondja Tóth Tamás, a Duna Aszfalt Zrt. hídépítési igazgatóságának műszaki ­igazgatója –, a Kalocsa–Paks Duna-hídnál pedig mint hídépítési projektvezető. Az utóbbi jár lényegesen több helyszíni jelenléttel, főleg, ha majd igazán beindulnak a munkák, és alvállalkozók sokaságának a tevékenységét kell koordinálni nap mint nap.

– Most hány alvállalkozó van jelen, és hol tart a kivitelezés?
– Azzal kezdeném, hogy a cégünk vállalkozási szerződése 2021 januárjától hatályos.

Átadni a kész hidat és a hozzá vezető utat 2024 májusában kell a megrendelőnek, a NIF Zrt.-nek. Pillanatnyilag a Bács-Kiskun megyei oldalon van nagyobb nyüzsgés. Itt már jelentős töltés­építési munkák folynak, betonozás, vasbetonszerkezet-építés, vízépítés, mederkotrás, cölöpözés, pilléralapozás-előkészítés. Egyelőre 4-5 hidas és 4-5 útépítési alvállalkozó mozog a területen.”
– Mi ennek a munkának a legizgalmasabb része? Úgy is kérdezhetném: mi okozhat álmatlan éjszakákat egy kivitelezés-vezetőnek?
– A 946 méteres leendő átkelő gyakorlatilag három hídból áll, és a legnagyobb feladat a középső rész, a mederhíd építése lesz. A paksi és a kalocsai oldalhoz közelebb eső két ártéri hídszakasz elkészítése is szép munkának ígérkezik, de műszaki szempontból a legnagyobb kihívás maga a folyómeder, ahol vízről és vízben történő építkezés vár ránk.”

Lesz idő, amikor 4-5 bárkáról fogunk munkát végezni. Nem mellesleg ki kell alakítani a pillérek alapozásához búvárok bevonásával azokat a munkagödröket, acélszerkezeteket, amelyekbe nem tud behatolni a víz, s amelyekben biztonságban, szárazon dolgozhatnak az emberek a Duna fenekén. ”Izgalmas lesz a feszített, úgynevezett extradosed hídszerkezet elkészítése is. Minden híd más, mindenütt találkozunk korábban nem tapasztalt problémákkal. Bizonyos rutin után azonban az ember képessé válik arra, hogy megtalálja a megfelelő műszaki megoldást, gyorsan és jól döntsön.

– Vázolná az előéletét? Úgy tudom szekszárdi, tehát önnek ez szinte hazai pálya.
– Már Budapest agglomerációjában élek, de gyakran járok Szekszárdra, rokonlátogatásra. Lokálpatrióta vagyok, szívem szerint odatartozom. Pályafutásomat, még gyakornokként a szekszárdi Duna-hídnál kezdtem, ott lettem szerelmese ennek a szakmának, és űzöm már lassan húsz éve. Részt vettem autópályák, autóutak hídjainak, felüljáróinak kivitelezésében az ország sok részén. Most szinte otthon vagyok a tolnai, a paksi oldalon.
A főnököm, Sereg Tamás pedig Bács-Kiskun megyei kötődésű, dusnoki származású."
A mérnököket nem az érzelgősség jellemzi, de mégis bizsergető, felemelő érzés, hogy a szülőhelyem közelében készíthetek egy ilyen impozáns létesítményt. Ezt a projektet végigvinni egy életre szóló élmény lesz számomra – nyilatkozta Tóth Tamás, a Kalocsa-Paks Duna-híd kivitelezésének projektvezetője a teol.hu-nak.

 

Tóth Tamás 1982-ben született Szekszárdon. Pécsen szerzett először építőmérnöki diplomát (2003), majd okleveles építőmérnökit (2006). Elsősorban hídépítések kivitelezés-vezetőjeként dolgozik. Közel két évtizede van a pályán. Gyakornokként a szekszárdi Duna-hídnál kezdett, hosszabb időt töltött a Strabag magyarországi leányvállalatainál, ahonnan 2016-ban a Duna Aszfalthoz került. A társaság hídépítési igazgatóságának műszaki igazgatója. A jelenleg épülő két Tisza-híd megvalósításánál is van szerepe.Gyakorlott, céltudatos mérnök, a kivitelezési munka sűrűjében alvállalkozók sokaságának tevékenységét kell majd koordinálnia. Fiatal, pályakezdő kollégák munkába állításával is foglalkozik, hiszen Magyarországon építőipari bumm van, be kell vonni mindenkit mihamarabb a termelésbe. Egy ideje már nem Tolna megyében él, hanem a budapesti agglomerációban. Házas, egy gyermeke van.

 

Forrás és kép: teol.hu/Wessely Gábor (Tóth Tamás /balról/ a próbacölöpözés helyszínén)
                          kalohirek.hu


Rendezvénynaptár

September 2021
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Csaladbarat hely vedjegy szolgaltato hely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

Csaladbarat hely vedjegy munkahely WEB SZSZ2020 allo webes felhasznalas

Kamarai Videók

Új Széchenyi terv - banner

logo

Intelligent Energy EU - logó

tamop234

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

MVP logo GINOP2

web banner 650x650

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó