Vállalati ügyekkel is érdemes az online banki megoldásokhoz fordulni. Az interneten, de akár már mobilunkon keresztül is gyorsan és biztonságosan kezelhetjük számláinkat, megtakarításainkat, vagy akár tőzsdei műveleteket is elvégezhetünk. Az eddigiekből pedig az látszik, hogy várhatóan további szolgáltatásokkal és kényelmi funkciókkal fog bővülni az online és mobilon végezhető tranzakciók köre.

 A folytonos adminisztráció óriási terheket ró a vállalkozásokra, amely megnehezítheti a mindennapi munkavégzést. A személyes banki ügyintézés pedig bizonyos esetekben rendkívül időigényes lehet. Nem árt haladni a korral, hiszen a vállalkozások gördülékeny működését nagymértékben megkönnyítheti az internetes banki ügyintézés, ami ráadásul sok esetben alacsonyabb költségekkel is jár.

A különböző internetbankos szolgáltatásoknak köszönhetően gyorsan és kényelmesen kezelheti vállalkozása forint- és devizaszámláját, megtakarításait és értékpapírszámláját is. Az online történő ügyintézés esetében azonban általában felmerül a biztonság kérdése. Természetesen a legtöbb bank külön figyelmet fordít a digitális fejlesztésekre adatvédelmi szempontból is, így  a különböző műveletek elvégzésekor, a tranzakciók indításakor nem kell attól tartania, hogy a bizalmas információk, adatok illetéktelenek kezébe kerülnek. Ilyen fejlesztés például a kétlépcsős azonosítási rendszerek kialakítása vagy az elektronikus aláírások különböző formái.

A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően teljes biztonság mellett vásárolhat vagy adhat el online állampapírokat, de például tőzsdei műveletek is végezhetők internetes felületen keresztül. Ráadásul az internetbank segítségével ellenőrizheti, hogy a várt vagy kezdeményezett átutalások megtörténtek-e, sőt le is kérdezheti és le is töltheti a számlakörébe tartozó bankszámláinak kivonatát. Egy felmérés arra világított rá, hogy az itthon banki ügyeket intézők közel fele az online számlanyitási opciót tarja a legfontosabb szolgáltatásnak.

Nagy könnyebbséget jelent, hogy már a kkv-knak is elérhető az online számlanyitás– hívták fel a figyelmet az OTP Business szakemberei, akik szerint a legnagyobb előnye ennek a szolgáltatásnak, hogy az előzetesen megadott adatoknak köszönhetően már elő tudják készíteni a szükséges dokumentumokat a bank dolgozói, így pusztán egy bankfiókban történő személyes aláírásra van szükség a folyamat véglegesítéséhez.

A már említett szolgáltatásokon túl számtalan különböző kényelmi funkció is vonzóvá teszi az internetbankot. A bankok további fejlesztésekkel, például applikációkkal, kalkulátorokkal, új számlavezetési rendszerekkel vagy okostelefonos értesítőkkel teszik gördülékennyé az ügyintézést. Ilyen technikai újítás például a QR-kód alapú mobil aláírás, amelynek segítségével az internetbankba történő belépéskor illetve a tranzakciók megerősítésekor az SMS-ben kapott kódok megadása helyett lehetőség van QR-kód beolvasásával jóváhagyni a műveleteket, így el lehet kerülni az elgépelésből adódó kellemetlenségeket.