Új köntösben a fogyasztóvédelem

Ha nem ismeri a vállalkozására vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályokat, ha nem tudja, hogyan kell kezelni a fogyasztóvédelmi panaszokat, a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara segít! Ennek érdekében szervezett a köztestület május utolsó napjaira fogyasztóvédelmi fórumokat négy városban. A nyitó rendezvényre Kecskeméten került sor.

A programsorozat egyik lényeges törekvése, hogy a kormányhivatal és a vállalkozói szféra közötti partneri viszony még inkább elmélyüljön. Lényeges az is, hogy az elektronikus ügyintézés gördülékeny legyen – ezeket Récsányi Ilona, Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatala Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztályának osztályvezetője emelte ki. Előadásában a szervezeti átalakításokról, az eljárásjogi változásokról és a fogyasztóvédelmi hatóság kiemelt célterületének, az online kereskedelemnek a legfontosabb tudnivalóiról volt szó.

Vállalkozások a békéltető testületi eljárásban. Ezt a címet viselte a kamara mellett működő Békéltető Testület Bács megyei elnökasszonyának prezentációja. Dr. Horváth Zsuzsanna kiemelte: a vitás ügyeknél a békéltető testületek jelentősen meggyorsíthatják a fogyasztó és a vállalkozások közötti egyezség megszületését. Az eljárások során a vállalkozásoknak kötelezettségeik vannak – ez fő hangsúlyt kapott az elnökasszony előadásában, tekintettel arra, hogy ezzel nagyon sok vállalkozás nincs tisztában. Ha a felek nem tudnak megegyezni, akkor az ügyben a testület eljáró tanácsa dönt.

Család és KarrierPONTok szolgáltatásairól, azaz a rugalmas foglalkoztatás lehetőségeiről a vendégeket Utasi Melinda projektmenedzser tájékoztatta.

A díjmentes fogyasztóvédelmi fórumsorozat Baján, Kiskunhalason és Kalocsán is helyet kap a hónap utolsó napjaiban.

Sajtómegjelenés: hiros.hu
                            kecskemetitv.hu
                            keol.hu

DSC_8606.jpg DSC_8609.jpg DSC_8610.jpg

DSC_8611.jpg DSC_8612.jpg DSC_8613.jpg

DSC_8615.jpg DSC_8620.jpg DSC_8622.jpg

DSC_8623.jpg