A magyarországi vállalkozások 56 százaléka még nem rendelkezik honlappal. 30 százaléka pedig nem foglalkozik azzal, hogy megismertesse a szolgáltatásait, termékeit. Ezeken az arányokon szeretne javítani 2018-ban is a Google Magyarország, ezúttal is együttműködve a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával. A tavaly elkezdett közös programot, annak idei első előadásán megjelent vendégeket Orosziné Varga Zelma, a köztestület kereskedelemfejlesztési és kommunikációs vezetője köszöntötte. Ahogyan elmondta: a Google Digitális Workshoppal a kamara a vállalkozások fejlődését segíti.

A Google Magyarország - az országos program keretében - új területekkel, új témákkal készült. Ezek mindegyikének a célja a hazai kis- és közepes vállalkozások digitális felzárkóztatása. Az idei első, két órás, ingyenes előadáson Balog Gábor, a Google Digital Workshop regionális oktatásszervezője a digitális transzformáció témakörében a mobiltelefonok teljeskörű használatának jelentőségéről beszélt. Ma már minden intézhető a mobilokon. Aki erről lemarad, az kimarad. Figyelni kell, főként az Y generáció szokásait; azt, hogy milyen funkciókat használnak a mobiltelefonokon. Ha fent van egy vállalkozás az interneten, akkor odajönnek, és tőle vásárolnak. Ma már tehát nem az utca túloldalán lévő, hasonló profilú üzlet tulajdonosa a konkurencia, hanem az adott céggel szomszédos házban élő család, amelynek tagjai a kanapén ülve rendelik meg interneten az adott portékát. Elhangzott, hogy a honlap lényege a műszaki paraméterek összessége, nem annyira a tartalom. Fontos, hogy minden készüléken gyorsan és jól működjön. Legyen informatív és könnyen kezelhető. A beépített mérésekkel pedig ismerjük meg a honlap látogatóit.
Balog Gábor elmondta: az Európai Unió többi tagállamában sem sokkal jobb a helyzet. Az összlakosság 47 százaléka digitálisan alulképzett.
A Google Digital Workshop videóleckéket kínál; ezeket érdemes tanulmányozni, az oktatási platformon az igazán hasznos dolgokat meg lehet tanulni. Az aktuális tudásról a kurzus végén tanúsítványt is ad a program.
A következő generáció tehát teljesen más eszközrendszert használ – összegzett Balog Gábor. Nagyon másként gondolkodik mind a vállalkozásokról, mind pedig a szolgáltatásokról. Ehhez feltétlenül igazodni kell annak érdekében, hogy életben maradhasson a vállalkozás!

A program részét képezte az a rövid tájékoztató is, amely a most induló NŐ-KÖZ-PONT projektről szólt. A szakmai vezető, Puskás Hajnalka kiemelte, hogy a rugalmas foglalkoztatás a vállalkozásoknak egy kiváló lehetőség. A kamara konzorciumi vezetésével megvalósuló projekt célja a Bács-Kiskun megye déli részén élő nők munkaerő-piaci helyzetének javítása és a rugalmas foglalkoztatás elterjesztése.

 


Rendezvénynaptár

Június 2019
H K Sz Cs P Szo V
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

evszazadokoroksege

Kamarai Videók

Várható események

Új Széchenyi terv - banner

Intelligent Energy EU - logó

tamop234

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

MVP logo GINOP2

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó