Immár hagyományosnak mondható, nagy volumenű gazdaságfejlesztési fórumot szerveztek a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamarába. A harmadik alkalommal jelentkező rendezvény a civil, önkormányzati és céges szféra által közösen menedzselt Kecsemét 4.0 fejlesztési program tematikája köré szerveződött, amelynek fő célja, hogy a helyi lakosság, a letelepülni szándékozók és befektetők számára is élhető, vonzó környezetet teremtsen Kecskeméten.

– „A siker öröme összeköt” a rendezvény mottója – mondta megnyitóbeszédében Gaál József alpolgármester. – Részben azért vagyunk itt, hogy értékeljük a közelmúlt döntően sikeresnek mondható időszakát, másrészt, hogy beszéljünk a kihívásokról, és az ezekből fakadó feladatokról, amelyek a következő időszakra mutatnak nekünk irányt. Az alpolgármester hangsúlyozta, sok eredményt tud felmutatni Kecskemét az utóbbi évtizedben, a különböző infrastrukturális fejlesztéseket, a gazdasági szféra fejlesztéseit vagy akár a sportban elért eredményeket. – Ezek szépek – tette hozzá –, de ha a város lakói felől közelítem meg a kérdést, el kell jutnunk oda, hogy azt mondják: „de jó itt élni, van jól fizető munkahelyünk, kényelmesen hazaérünk, és válogathatunk a gazdag szabadidős programkínálatból”. Ezen dolgozunk együtt a kormányhivatallal, a kormányzat intézményeivel, a megyével, a városvezetéssel, és nagyon sokakkal azok közül, akik ma itt vannak.
Gaál József arra utalt ezzel, hogy a Kecskemét 4.0 program nem csak az önkormányzat és a kamara jóvoltából működik, hanem a helyi gazdasági elit számos tagja is részt vesz abban, hogy a jelenlegi lakosság, valamint a letelepülni szándékozók számára élhető, a befektetők számára pedig vonzó legyen Kecskemét.
Az alpolgármester kiemelte ezt az összefogást, és a város egyik legfontosabb meghatározójának nevezte, hogy mindenki megérti az idők szavát, a kihívásokat. – Nincsenek olyan kifelé mutató „erővektorok”, amelyek jelentősen rontanák ezt a teljesítményt – fogalmazott.
Arról is szólt, hogy a továbbiakban kulcskérdés a humánerőforrás, ezért is fontos, hogy az itt élők maradjanak, és gyarapodjon máshonnan is Kecskemét lakossága. – A munkaerőhiány magával hozza a munkaerő árának a növekedését is. Ez pedig azt jelenti, hogy nem feltétlenül keletről kell munkaerőt hozni, hanem nyugatról - mondta. Ezt pedig azzal támasztotta alá, hogy a munkabérkülönbség csökkenése már nagyon közelíti azt a határt, amikor már nem érdemes mozdulni, sőt, érdemes visszatérni Kecskemétre.

Városmarketing – Miért és hogyan?
Dr. Homoki Tamás alpolgármester a városmarketingről tartott előadást a III. Kecskeméti Gazdaságfejlesztési Fórumon. A Kecskeméti Televízió kérdésére elmondta, tevékenységüknek a presztízs és imázs növelésén túl gyakorlati jelentősége is van. – Egy olyan városmarketinget kívánunk elindítani 2019-től – mondta –, ami azt célozta, hogy a környékről és távolabbról is olyan értelmes, dolgozni, tanulni akaró és vágyó fiatalokat csábítsunk Kecskemétre, akiknek városunk hosszú távon, akár örökre az élettere lehet. Az a fejlődés, ami most Kecskeméten zajlik, azt is igényli, hogy a munkaerő toborzásában segítsük a gazdasági szereplőket. Nem titkolt célunk, hogy egy olyan vonzó képet fessünk a városról, amely a munkalehetőségek mellett egy élhető város képét mutatja – fogalmazott dr. Homoki Tamás.
A programon városvezetők, a Kecskemét 4.0 fejlesztési program munkacsoport-vezetői, és különböző területek szakemberi tartottak előadást számos területet érintve, a városmarketingtől a közlekedésfejlesztésen át a közösségépítésig, vállalkozási ismeretekig.

Szöveg: hirös.hu

 


Rendezvénynaptár

December 2018
H K Sz Cs P Szo V
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

evszazadokoroksege

Kamarai Videók

Legolvasottabbak

Várható események

Nincsenek események

Új Széchenyi terv - banner

Intelligent Energy EU - logó

tamop234

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

MVP logo GINOP2

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó