Mit gondol a lakosság a vállalkozókról?

Még mindig felemásan áll a lakosság a vállalkozókhoz

Bár a megkérdezettek többsége úgy gondolja, hogy a hazai vállalkozásokat támogatni kell, jelentős hányaduk mégis negatívan áll a vállalkozókhoz. A Miniszterelnökség megbízásából készített kutatásból kiderül, hogy a magyar társadalom többsége inkább támogatóan áll a vállalkozásokhoz. Az emberek több mint fele szerint a hazai vállalkozások meghatározó szereplői a gazdasági életnek. A megkérdezettek kétharmadának fontos, hogy egyszerű és egyértelmű legyen a vállalkozások körüli szabályozási környezet, és kedvező legyen a gazdasági légkör az új ötletek sikeres megvalósítására.

A leginkább vállalkozáspártiak a középkorú lakosság köréből kerülnek ki. Bár Közép-Magyarországon található a legtöbb vállalkozás, a megkérdezettek csupán 47 százaléka gondolja ebben a régióban, hogy a vállalkozásoknak fontos szerepe van a gazdaságban. Sokkal pozitívabb a helyzet a megyeszékhelyeken és a vidéki városokban, ahol a válaszadók több mint fele áll bizakodva a vállalkozásokhoz, illetve a fővárosban, ahol az emberek kétötöde tartozik a fenntartás nélküli vállalkozásbarátok közé.
Míg a vállalkozásokat támogatná a többség, addig a vállalkozókról, mint gazdasági szereplőkről már nem él ennyire pozitív kép a magyarokban. Sokan gondolják úgy, hogy kreatív, szorgalmas, keményen dolgozó emberek, de a megkérdezettek fele értett inkább egyet azzal az állítással, hogy kapcsolataik alapján jutnak előre, kihasználják a kiskapukat és csak a saját boldogulásuk és a profit érdekli őket.
Ezzel szemben a több mint 600 ezer kis- és középvállalkozás folyamatosan fejlődik: a szektor évről-évre növekvő árbevétellel járul hozzá az ország GDP-jéhez, a Magyarországon megvalósuló beruházások több mint 25 százalékát valósítja meg, valamint a magánszektorban dolgozók 68 százalékának, közel kétmillió embernek ad munkát.

Forrás: MTI