Fogyasztóvédelmi előadássorozatot indított a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kereskedelmi Tagozata. Folyamatosan változó a piac és változik a jogszabályi környezet is. Éppen ezért a vállalkozásoknak saját érdeke, hogy hatékonyságukat növelni tudják, és mindig meg tudjanak felelni az aktuális piaci háttérnek és jogszabályi környezetnek. Slonszki Attila, a kamara kereskedelmi tagozatának elnöke hangsúlyozta ezt bevezetőjében, majd részletezte a kereskedelemre irányuló kamarai szolgáltatásokat.
Sokan érdeklődtek a vállalkozásokra vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályokról, tájékozódni akartak a fogyasztóvédelmi panaszok kezeléséről és arról is, hogy miben áll a webshop-ok szabályos működése, melyek az előnyei és nehézségei. A széleskörű választ mindenki megkaphatta az előadásokból.
Slonszki Attila tagozati elnököt követően Récsányi Ilona, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályának vezetője prezentált. Kiemelte, hogy a fogyasztói jogviták esetében vállalkozói oldalról is javasolt a békés megegyezésre való törekvés. Bár feladata a hatóságnak a bírságolás, de nem fő cél. Récsányi Ilona konkrét példákon keresztül illusztrálta a fogyasztói kifogások intézésének menetét. Részletezte azt is, hogy melyek a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megnyilvánulásai. A webáruházak működéséről szóló hatályos jogszabályok ismertetése vezette fel a záró előadást, amelyben Kalocsai Sándor webshop tulajdonos beszélt az üzemeltetés gyakorlatáról.