A kereskedelmi láncok jó lehetőséget látnak a duális képzésben, az MTI-t tájékoztató társaságok tapasztalatai szerint ez segíthet a megfelelően képzett dolgozók alkalmazásában, illetve a munkaerőhiány csökkentésében. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara adatai szerint a 2016/2017-es tanévben 53 ezer tanuló vett részt a duális képzésben, a legtöbben a vendéglátóiparban, a gépiparban és a kereskedelemben, ez utóbbi ágazatban 5245 tanulószerződést kötöttek.   

A szakképzési rendszer átalakítását 4-5 év elteltével érdemes leghamarabb értékelni - mondta Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke július 3-án az M1 aktuális csatornán. Kifejtette, az új szakképzési rendszerben jöttek létre a szakgimnáziumok, amelyekkel azt szeretnék elérni, hogy a szakmájában jó és tehetséges diákok számára a továbblépés, a felsőoktatásban tanulás és a diplomaszerzés egyszerűbb legyen. Parragh László elmondta: a szakgimnáziumból a felsőoktatásba vezető utat két eszközzel lehet kinyitni. Az egyik a kreditpontok felhasználása vagy számolása, a másik pedig, hogy aki egy szakmában jó, annak eleve előnyt adnak. Ezt lehet még támogatni egy felkészítő nulladik évfolyammal, illetve nyelvoktatással - tette hozzá Parragh László.

Forrás: MTI

7. osztályos diákokat segített a pályaválasztásban az a tábor, amelyet a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Kecskeméti Szakképzési Centrum szervezett a nyári vakáció első hetében. A SZAKI pályaorientációs napok keretében a diákok megismerkedhettek többek között a kézműves, az egészségügyi és vendéglátós szakmákkal. A tábor vezetője az iparkamara pályaorinentációs tanácsadója, Bársony István volt.

„Nincs új a nap alatt…”

(2. rész)

  • Hogy mi kell ahhoz, hogy valaki jó szakember legyen? Azt én megmondani nem tudom, csak azt tudom, hogy abban az időben, amikor én iskolába jártam, ez hogyan is volt.

Kezdi mesélni a régi időket egy közel 60 éves szaki. Olyan tipikus régivágású „kisiparos”, ahogyan ezt régebben mondani szokták. A műhelye, ahol dolgozik, pontosan ezt is adja vissza.

Szakképzés, de hogyan?

(1. rész)

Ha valaminek, a szakképzésnek ma ténylegesen is megnőtt a létjogosultsága. Szinte már közhely, hogy többet ér ma egy jó szakmunkás, aki ismeri szakmája csínját-bínját, mint két „botva csinált” diplomás. Ha kitekintünk Európára, azt látjuk, hogy a jól képzett közép- és kelet-európai szakmunkásokat elszippantja a nyugati munkaerőpiac.
Gondolhatnánk, hogy a hazai szakképzés mindig is magas színvonalú volt, hiszen a magyar szakismeret iránt igencsak nagy a kereslet. Azonban Janus-arcú lenne ez a fajta gondolkodás, ha pusztán csak a büszkeség és nem pedig a racionalitás vezérelné e tárgykörben a gondolatainkat.
Most, amikor a tanulók egy hosszú folyamat eredményeképpen megméretődnek a szakma oltárán, még inkább időszerű, hogy feltegyük a kérdést: „Akkor hogyan tovább?”

Rendezvénynaptár

October 2019
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

evszazadokoroksege

Kamarai Videók

Új Széchenyi terv - banner

logo

Intelligent Energy EU - logó

tamop234

Kiemelt partnerek

Pályázati tanácsadók

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - logó

MVP logo GINOP2

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó

Közösségi Gazdaság- és Társadalomfejlesztési Központ - logó