Folytatja nagysikerű exportfejlesztési tréningsorozatát a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH). A kis- és középvállalkozásoknak szóló, Haladó Exportakadémia nevű képzést január 20-21. között rendezték meg. A haladó szintű tréning már külpiaci tevékenységet folytató cégek számára nyújt gyakorlatorientált ismereteket exportjuk bővítése érdekében.

A 2012-ben indult átfogó menedzsment képzést a Magyar Nemzeti Kereskedőház 2014-től Exportakadémia néven szervezi meg a hazai kis- és középvállalkozások nemzetközi versenyképességének növelése és külpiaci tevékenységük hatékonyabbá tétele érdekében.

Az elmúlt három évben a képzést több mint 150 cégvezető végezte el sikeresen, akik nagy része ma már jelentős exportaktivitást folytat. A 2015-ben nagy sikert aratott, hiánypótló menedzsment-képzés 2016-ban is folytatódik. A Haladó Exportakadémia első alkalommal került megrendezésre, amelynek újdonsága, hogy már gyakorló exportőr cégeknek nyújt hasznos, gyakorlati ismereteket neves trénerek és szakértők bevonásával.

Gyakorlatorientált tematika

A tréning tematikája az Exportakadémián korábban részt vett cégek visszajelzései alapján került kialakításra. A hazai vállalkozások leginkább a piaci információk, a nyelv- és menedzsment ismeretek hiányát, a partnerek felkutatásának nehézségeit, szervezetfejlesztési problémákat és a tőkehiányt emelik ki, mint a sikeres külpiaci tevékenység legfőbb akadályait.

Ezek leküzdéséhez nyújt szakértői támogatást az átfogó, emelt szintű képzés, amelynek fő témái a nemzetközi marketing- és értékesítési stratégiák, a külpiaci projektmenedzsment, a nemzetközi üzleti tevékenység kockázatai, a piaci pozícionálás és hatékony ártárgyalás voltak. Az előadásokon túl interaktív, csoportos feladatok megoldásán keresztül a résztvevőknek lehetőségük nyílt az elhangzottak gyakorlati alkalmazására is

„Az exportáló vállalkozások számára nyújtott képzési lehetőségek, tréningek révén a cégek csökkenteni tudják külpiaci tevékenységük kockázatait, és a Kereskedőház által kínált egyéb szolgáltatásokat tudatosan, hatékonyabban tudják igénybe venni. Az elmúlt évben több mint 500 cégvezető és döntéshozó vett részt kifejezetten külpiaci tevékenységet segítő tréningjeinken és tájékoztató szemináriumainkon. A témáink a piaci aktualitásokhoz is alkalmazkodnak, de akár a Keleti és Déli Nyitáshoz kapcsolódó célpiacokon való megjelenéshez szükséges speciális gazdasági, interkulturális tudást is megkaphatják a résztvevők” – hangsúlyozta Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

A Haladó Exportakadémián 19 cégtől 23 fő vett részt, amelyek a legkülönfélébb ágazatokat képviselik, köztük az építőipart, a kozmetikai és gyógyszeripart, az élelmiszeripart és a mezőgazdaságot, a környezetvédelmet, fémipart, a borászatot, nyomdaipart és a szoftveripart. A képzés népszerűségét jól jelzi, hogy a tréningre háromszoros volt a túljelentkezés, a várólistára szorult cégek számára az MNKH elsőbbséget biztosít a Haladó Exportakadémia következő, várhatóan áprilisban megrendezésre kerülő rendezvényén.