Immár hagyományosnak mondható, nagy volumenű gazdaságfejlesztési fórumot szerveztek a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamarába. A harmadik alkalommal jelentkező rendezvény a civil, önkormányzati és céges szféra által közösen menedzselt Kecsemét 4.0 fejlesztési program tematikája köré szerveződött, amelynek fő célja, hogy a helyi lakosság, a letelepülni szándékozók és befektetők számára is élhető, vonzó környezetet teremtsen Kecskeméten.

– „A siker öröme összeköt” a rendezvény mottója – mondta megnyitóbeszédében Gaál József alpolgármester. – Részben azért vagyunk itt, hogy értékeljük a közelmúlt döntően sikeresnek mondható időszakát, másrészt, hogy beszéljünk a kihívásokról, és az ezekből fakadó feladatokról, amelyek a következő időszakra mutatnak nekünk irányt. Az alpolgármester hangsúlyozta, sok eredményt tud felmutatni Kecskemét az utóbbi évtizedben, a különböző infrastrukturális fejlesztéseket, a gazdasági szféra fejlesztéseit vagy akár a sportban elért eredményeket. – Ezek szépek – tette hozzá –, de ha a város lakói felől közelítem meg a kérdést, el kell jutnunk oda, hogy azt mondják: „de jó itt élni, van jól fizető munkahelyünk, kényelmesen hazaérünk, és válogathatunk a gazdag szabadidős programkínálatból”. Ezen dolgozunk együtt a kormányhivatallal, a kormányzat intézményeivel, a megyével, a városvezetéssel, és nagyon sokakkal azok közül, akik ma itt vannak.
Gaál József arra utalt ezzel, hogy a Kecskemét 4.0 program nem csak az önkormányzat és a kamara jóvoltából működik, hanem a helyi gazdasági elit számos tagja is részt vesz abban, hogy a jelenlegi lakosság, valamint a letelepülni szándékozók számára élhető, a befektetők számára pedig vonzó legyen Kecskemét.
Az alpolgármester kiemelte ezt az összefogást, és a város egyik legfontosabb meghatározójának nevezte, hogy mindenki megérti az idők szavát, a kihívásokat. – Nincsenek olyan kifelé mutató „erővektorok”, amelyek jelentősen rontanák ezt a teljesítményt – fogalmazott.
Arról is szólt, hogy a továbbiakban kulcskérdés a humánerőforrás, ezért is fontos, hogy az itt élők maradjanak, és gyarapodjon máshonnan is Kecskemét lakossága. – A munkaerőhiány magával hozza a munkaerő árának a növekedését is. Ez pedig azt jelenti, hogy nem feltétlenül keletről kell munkaerőt hozni, hanem nyugatról - mondta. Ezt pedig azzal támasztotta alá, hogy a munkabérkülönbség csökkenése már nagyon közelíti azt a határt, amikor már nem érdemes mozdulni, sőt, érdemes visszatérni Kecskemétre.

Városmarketing – Miért és hogyan?
Dr. Homoki Tamás alpolgármester a városmarketingről tartott előadást a III. Kecskeméti Gazdaságfejlesztési Fórumon. A Kecskeméti Televízió kérdésére elmondta, tevékenységüknek a presztízs és imázs növelésén túl gyakorlati jelentősége is van. – Egy olyan városmarketinget kívánunk elindítani 2019-től – mondta –, ami azt célozta, hogy a környékről és távolabbról is olyan értelmes, dolgozni, tanulni akaró és vágyó fiatalokat csábítsunk Kecskemétre, akiknek városunk hosszú távon, akár örökre az élettere lehet. Az a fejlődés, ami most Kecskeméten zajlik, azt is igényli, hogy a munkaerő toborzásában segítsük a gazdasági szereplőket. Nem titkolt célunk, hogy egy olyan vonzó képet fessünk a városról, amely a munkalehetőségek mellett egy élhető város képét mutatja – fogalmazott dr. Homoki Tamás.
A programon városvezetők, a Kecskemét 4.0 fejlesztési program munkacsoport-vezetői, és különböző területek szakemberi tartottak előadást számos területet érintve, a városmarketingtől a közlekedésfejlesztésen át a közösségépítésig, vállalkozási ismeretekig.

Szöveg: hirös.hu

DSC_3455.jpg DSC_3460.jpg DSC_3474.jpg

DSC_3478.jpg DSC_3481.jpg DSC_3482.jpg

DSC_3485.jpg DSC_3487.jpg DSC_3489.jpg

DSC_3490.jpg DSC_3491.jpg DSC_3492.jpg

DSC_3493.jpg DSC_3494.jpg DSC_3500.jpg

DSC_3501.jpg DSC_3502.jpg DSC_3503.jpg

DSC_3505.jpg DSC_3506.jpg DSC_3509.jpg

DSC_3511.jpg DSC_3512.jpg DSC_3513.jpg

DSC_3525.jpg