A Mercedes-gyár a Dél-alföldi Régió legjelentősebb vállalkozása, 2013-ban 622 milliárd forint nettó árbevételre tett szert, az adózás előtti eredménye nem érte el a 20 milliárd forintot. Egyebek mellett ez az adat is olvasható abban a TOP 100 kiadványban, melyet tegnap az iparkamarai évnyitón mutattak be Kecskeméten.

Tegnap a kecskeméti Four Point by Sheraton Hotelben rendezték meg a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara gazdasági évnyitóját, melyen Gaál József a kamara elnöke mutatta be a Dél-alföldi Régió gazdaságáról szóló kiadványt a meghívott vállalkozók népes tömege előtt. Ezt a megyei kamara a csongrádi és a békési társszervezetekkel együttműködve adta ki.
Az anyagok összegyűjtését és rendszerezését a NAV regionális szervezete és a KSH szegedi központja végezte.

Az elnök arra hívta fel a figyelmet, hogy a megye termelésében meghatározó a gépgyártó szektor, ezen belül a kecskeméti autógyár jelentősége óriási. A cég beszállítói között több mint húsz magyar partner szerepel, de várhatóan ez a szám növekedni fog. Ezt kívánja elősegíteni a kamara a maga programjaival. Emellett a szervezet fontos szerepet játszik a duális képzés kiterjesztésében. Ennek érdekében együttműködik a kecskeméti önkormányzattal a Kecskeméti Főiskolával és a gyakorlatorientált oktatást felvállaló piaci szereplőkkel is miközben keresi azokat az új partnereket, akik bekapcsolódnának a képzés rendszerébe. A szakmák alapvető fogásait ugyanis a munkahelyeken a gyártásban lehet elsajátítani.

A elnök után Kovács Ernő kormánymegbízott köszöntötte a közönséget, akitől Parragh László, a kamara országos szervezetének az elnöke vette át a szót. Előadásában bemutatta a hazai reformok bevezetését és azok következményeit. Hangsúlyozta, hogy 2014 végére 2015 elejére az ország gazdasági fejlődése elérte a 2008. előtti szintet. Ugyanakkor nem rejtette véka alá aggodalmait. Megjegyezte, hogy a fejlődést olyan külpolitikai tényezők befolyásolhatják, mint az orosz-ukrán konfliktus, vagy az eurózóna problémái. Emellett gondot jelenthet később az unió és az USA között megkötendő szabadkereskedelmi megegyezés is. Az Egyesült Államok ugyanis az autóipart kivéve fejlettebb technológiával rendelkezik mint az unió, emellett övé a dollár, mely a legjelentősebb fizetőeszköz a világon. Ezzel a megegyezéssel csak a fejlett uniós országok tőkeerős multinacionális cégei járhatnak jól, miközben a perifériális országok kisebb vállalatai vesztesek lehetnek.

Az országos elnök után dr. Papp István, a NAV Dél-alföldi Regionális Vám-, és Pénzügyőri Főigazgatóságának főigazgatója tartott ismertetőt a fentebb említett kiadvány elemzéseit felhasználva. Előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy az adóbevételek tetemes részét adja az általános forgalmi adó, így ennek beszedése az ország alapvető gazdasági érdeke. Ennek tükrében érthető, hogy az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszert és az online pénztárgéprendszert miért is kellett bevezetni. A főigazgató után Márkus András pénzügyőr dandártábornok ismertette a vám- és pénzügyőrség tevékenységét, majd Kocsis Nagy Zsolt a KSH Szegedi Főosztályának a főosztályvezetője tartott elemzést arról, milyen is az ország és a régió lakosainak a közérzete.  

Az autógyár termelése kiemelkedő a régióban

A régió 100 legnagyobb cége közül 50 Bács-Kiskun megyében termel, 32 Csongrád megyei míg 12 Békés megyében működik. A legnagyobb árbevételt a Mercedes-gyár érte el a 2013-as adatok alapján. Az autógyár 622 milliárd forinttal jelentősen maga mögé utasította a GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt.-t (184 milliárd Ft) és a harmadik helyen álló EDF DÉMÁSZ Zrt.-t (123 milliárd Ft.). Bács-Kiskunban a TOP 50 cég között az utolsó hely megszerzéséhez 7,1 milliárd forintos bevételre volt szükség. Ezt a foktői Pannon Növényolajgyártó Kft. érte el.

Forrás: baon.hu

További megjelenések:

KEOL

Kecskeméti Hírhatár

Kecskeméti Lapok

Magyar Hírlap